De informatiearchitectuur van uw website bepaalt de inhoud en de structuur van uw website. Het doel? Een gebruiksvriendelijke website waar uw bezoekers vinden wat ze zoeken.

Informatiearchitectuur van uw website

Wat vertelt u op uw website?

Op uw website geeft u – hopelijk – het antwoord op de vragen van uw bezoekers en potentiĆ«le klanten. Niemand belandt zomaar op uw website, omdat hij zich verveelt of te veel tijd heeft. Iedereen heeft een doel. Ik help uw klanten om zo snel mogelijk dat doel te bereiken.

Het resultaat? Blije bezoekers!

Welke vragen hebben uw klanten?

“Oei. Daarover heb ik nog nooit nagedacht”, zei een klant van me onlangs tijdens de intake gesprek.

Als ik voor u de structuur van uw nieuwe website uitteken, dan start ik het kennismakingsgesprek altijd met deze vragen:

  • Wat doet uw bedrijf? Wat is uw topproduct of uw meest populaire dienst?
  • Wie zijn uw klanten? Welke vragen hebben zij en welke antwoorden kan u hen geven?
  • Wat wilt u met uw website bereiken?

Waarom investeert u in een website?

Heel wat bedrijven laten een website maken omdat dat er nu eenmaal bijhoort. Of als een online visitekaartje. Maar een website kan een volwaardig verkoopkanaal worden en dus een interessant kanaal om nieuwe klanten te bereiken.

Belangrijke voorwaarde? Dat u eerst stilstaat bij de informatiearchitectuur van uw website. Ik kan u daarbij helpen.

Hoe bepaal ik de structuur van uw website?

Tijdens een gesprek van ongeveer 2 uur gaan we samen op zoek naar wie uw klanten zijn:

  • wie zijn uw huidige klanten?
  • wie uw ideale klanten zijn?
  • welke potentiĆ«le klanten bereikt u vandaag nog niet?

Een doelgroepenanalyse, om er een duur woord op te kleven. Vervolgens gaan we op zoek naar de noden en behoeften van al die klanten.

Na die korte, maar krachtige strategiesessie teken ik de informatiearchitectuur van uw website uit.

  • Menustructuur die vertrekt vanuit de noden van uw klanten.
  • Duiderlijk opbouw waar bezoekers meteen vinden wat ze zoeken.
  • Een homepagina die meteen met de deur in huis valt.

Als ik een duidelijke structuur heb uitgetekend voor uw website, dan schrijf ik vervolgens de webteksten. Als seo-copywriter focus ik op:

  • zoekmachinevriendelijke teksten die goed scoren in Google.
  • klantgerichte teksten die uw klant aanspreken en een antwoord geven op hun vragen.

Daar daarnaast focus ik ook op conversie zodat een bezoeker overtuigd wordt om uw klant te worden.